Tedarik Zinciri Yönetimi İle Sürdürülebilir Rekabet avantajı kazandırıyoruz
Şirketinizin talep ve tedarik ağlarındaki hızlı değişimlere uyum yeteneğini artırmak için yanınızdayız
Şirketinizin talep ve tedarik ağlarındaki hızlı değişimlere uyum yeteneğini artırmak için yanınızdayız
Günümüzün dinamik iş ortamında ancak değer zincirilerini optimize ederek koordineli yönetmeyi başaran şirketler sürdürülebilir rekabet avantajı yaratabilmektedirler. Tedarik Zinciri Ağı yönetimine entegre bakışı benimseriz ve zincirinin tüm bileşenlerinde üretilen değeri en üst düzeye çıkaracak çözümler ararız.
Strateji alanının önderlerinden Prof. Micheal Porter 1995 yılında yazdığı kitabında sürdürülebilir rekabet avantajının tedarikçiden tüketiciye kadar uzanan değer zincirinin koordinasyon içerisinde yönetilerek sağlanabileceği görüşünü gündeme getirdi.
Endüstri tarafında büyük kabul gören bu görüş doğrultusunda, lojistik ve stok yönetimi ile sınırlı kalan geleneksel Tedarik Zinciri Yönetimleri bölümler arası odaklanmayı, hizalanmayı ve optimize kaynak kullanımını sağlacak süreçlerin orkestrasyonunu yapacak şekilde transform olmaya başladılar
Tedarik Zincirinin orkestrasyon görevini yerine getirmesi için bütünsel olarak hazırlanmış bir besteye ihtiyaç vardır. Kurumsal İş Planlama sürecini bu bestenin hazırlanması ve icrası olarak değerlendirebiliriz.
İleriye yönelik öngörü ve varsayımlar üzerine kurgulanan planlama süreçleri şirketlerin talep ve tedarik değişimlerine adaptasyon yeteneğini artırır.
Kurumsal iş planlaması, organizasyonların uzun vadeli hedeflerini ve amaçlarını somut analiz ve varsayımlar doğrultusunda uygulanabilir hale getirmelerini sağlayan stratejik bir süreçtir.
Bu süreç ile uzun vade stratejik, orta vade taktiksel ve kısa vade operasyonel planlar arasında entegrasyon sağlanarak organizasyonun şirket hedeflerini gerçekleştirmeleri ve başarının sürdürülebilir olması hedeflenir.
Tedarik Zincirinin orkestrasyon görevi elinde referans planlara göre değişiklikleri hızlıca tespit ederek farkları kapatmaktır
Tedarik Zinciri çalışanları; planlama, lojistik, sipariş yönetimi gibi operasyonel görevlerini yaparken şirket için en optimum sonucu yaratmak amacıyla diğer fonksiyonlar ile birlikte çalışmak zorundadırlar. Özellikle silo bazlı çalışma kültüründen çok fonksiyonlu takım çalışması kültürüne geçişte Tedarik Zinciri çalışanları önemli değişim rolü oynayacaklardır. Bu nedenle Tedarik Zinciri ekiplerinin teknik ve yönetimsel eğitimlerle ve sürekli mentorluk programları ile desteklenmeleri değişim yönetimininin vazgeçilmez adımıdır
Tedarik Zinciri Yönetimi yaklaşımı, şirketlerde birimler arası hizalanmayı sağlayarak, hedefe odaklı ve farklı bölümler tarafından yönetilen şirket kaynaklarını ortak hedefe ulaşmak için kullanımını sağlayacak alt yapıların kurulmasını hedefler.
Bununla birlikte, kurulan yapıların değişen talep ve tedarik şartlarına hızlı adapte olması için gerekli izleme ve aksiyon almayı sağlayacak Dinamik Tedarik Zinciri orkestrasyon süreçlerinin kurgular.
Tedarik Zinciri Yönetimi yaklaşımı şirketler için stratejik bir tercihtir. Bu yaklaşımın geleneksel Tedariki Zinciri bölümünün organizasyon yapısı ile sınırlı tutulması şirketlerin günlük operasyonel sorunlarına çözüm üretebilir ancak stratejik rekabet gücü oluşturmak için yeterli olmayacaktır.
Bu başlık altında yapılan çalışmaların ana adımları:
Tedarik Zinciri Yönetimini alanında yapılacak çalışmalar farklı bölümlerin katılımı ile gerçekleşeceği için şirket iş yapma şeklini etkileyecektir. Bu nedenle şirket içi paydaş olan tüm fonksiyonların katılımı ile yapılması önemlidir. Bu alanda çalışmalarımızı iki ana başlık altında yapıyoruz:
1. Entegre Tedarik Zinciri Yönetimi Farkındalık ve Kapsam belirleme çalışması: Şirket icra komitesi ile yapılan bu üst düzey çalışmada çalışma ile şirket içerisinde TZY farkındalığını artırmak ve transformasyonun ana hedeflerini belirlemek hedeflenmektedir. Yaklaşık olarak 2-3 hafta sürecek bu çalışma sonunda tüm paydaşlar tarafından üzerinde uzlaşılan şirketin transformasyon hedefleri program yönetim stratejisinin hazırlanması beklenmektedir.
Bu çalışma ile şirketlerin henüz uzun dönem planlar yapmadan önce kazanımları görmesi ve önceliklendirmesine destek olmak hedeflenmektedir.
2. Tedarik Zinciri Transformasyon Yönetimi:
Tedarik Zinciri transformasyonu yapısı gereği bir çok fonksiyonu etkileyeceği için doğru yönetim yapısında değişim yönetimi dinamiklerini gözeterek ilerlenmesi gerekir. Bu nedenle, transformasyon yol haritası dört ana adımdan oluşur:
Kurumsal iş planlaması, bir organizasyonun stratejik hedeflerini belirlemek, bu hedeflere ulaşmak için gereken adımları planlamak ve çeşitli iş fonksiyonlarını (örneğin, finans, pazarlama, operasyonlar) entegre ederek bu hedeflere ulaşmayı sağlamak için kullanılan sistematik bir süreçtir. Bu planlama süreci, organizasyonun genel vizyonu ve stratejisi ile günlük operasyonel faaliyetlerin uyum içinde olmasını amaçlar.
Kurumsal iş planlama süreci şirket içi hizalanmayı iki ayrı boyutta gerçekleştirir:
Şirketin uzun dönem için belirlemiş olduğu stratejik önceliklerin hayata geçirilmesi için yapılan planlama sürecidir. Market ihtiyaçlarının belirlenmesi ve bu ihtiyaçların karşılanması için şirket kaynaklarının doğru kullanılması ve yeni yetkinliklerin geliştirilmesinin planlama aşamasıdır. Üç ana taşıyıcı kolon üzerine kurulur:
Market İhtiyaçları: Uzun dönemde pazardaki gelişimlere yönelik analizler ve varsayımların yapılması
Şirket Kaynak ve Yetkinlikleri: Şirketin sahip olduğu kaynak ve yetkinliklerinin analizi ve gerekli değişim projelerin tanımlanması
Dinamik uyum: Stratejik planların altyapısını oluşturan varsayımların takip edilebilecek detay seviyesine ve ölçüm kriterlerine bağlanarak kayıt edilmesi. Özellikle bu adım planlamanın entegrasyonu için oldukça kritiktir. Varsayımların gerçekleşmesinin takibi şirketin değişen pazar şartlarına uyum yeteneğini yani çevikliğini artıracaktır.
Stratejik planlama genellikle 3-5 yıl için yapılır ancak daha uzun yatırım ve geliştirme süreci gerektiren endüstrilerde farklılık gösterebilir.
Stratejik planlanın hayat geçirilmesi için kurgulanmış olan ve aylık çalışan bu süreç; stratejik varsayımları en son pazar dinamikleri ile karşılaştırarak stratejik hedeflere ulaşmak için ortaya çıkan sorunları tespit etmek ve çözüm önerileri geliştirmeyi hedefler. Şirketlerin bütçe yönetimi ile sınırlı tuttuğu statik planlama sürecini dinamik olarak ve sürekli 18-24 ay planlama ufkuna bağlı olarak çalışmasına fırsat verir.
Aylık analizler ve birbirine bağlı 5 ana adımdan oluşan karar alma sürecidir:
Aylık planlama sürecinin çıktısı olan üç ayın uygulamasının yakın takibinin yapıldığı planlama sürecidir. Talep ve tedarik eşleştirme ile maliyet ve servis seviyesi arasındaki dengenin kurulmasını hedefler. Haftalık çalışan bir süreçtir.
Planlama süreçleri şirketin içinde bulunduğu yaşam döngü aşamasının dinamikleri ile birlikte değerlendirilmelidir. Yapacağımız ön çalışma ile mevcut planlama süreçlerinin yetkinlik ve entegrasyon seviyelerini tespit ederek gelişim alanlarını belirlenir.
Tedarik zinciri yaklaşımı daha önceki iş yönetim dinamiklerinin gereği olarak gelişmiş olan silo çalışma kültürünün çok fonksiyonlu entegre çalışma kültürüne dönüşümünü gerektirir. Doğru süreçlerin ve destekleyici yazılımların seçilmesi ve uygulanması zorunlu gerekliliktir ancak başarılı bir transformasyon için yeterli değildir. Şirket çalışanlarının yeni çalışma şeklini sahiplenmeleri ve içselleştirmeleri için doğru değişim yönetimi metodolojisinin uygulanması ve gerekli eğitim ve mentorluk çalışmaları ile desteklenmesi gerekir.
Sürekli Gelişimi sağlamak amacı ile altında yapılan çalışmalar:
En geniş tanımı ile Üretim, Satın Alma, Planlama, Müşteri Hizmetleri, Lojistik Operasyonları kapsayan Tedarik Zinciri organizasyonu şirketlerin Tedarik Zinciri Yönetimi yetkinlik seviyesine göre farklı gruplamalarla yönetilir. Yetkinlik gelişiminin ilk aşamalarında ayrı ayrı yönetilmesi gereken birimler ileri aşamalarda konsolide edilerek etkinlik artırabilirler.
Entegre Tedarik Zinciri yönetimi yaklaşımı hem teknik hem de yönetimsel yetkinlik ihtiyaçlarının detaylı çalışılması ihtiyacı doğurur. Etkin Tedarik Zinciri orkestrasyonu için sahip olunması gereken teknik ve yönetimsel yetkinliklerin ve seviyelerinin belirlenmesi, mevcut yetkinlik seviyesinin analizi ve aradaki farkların kapatılması için gelişim programlarının hazırlanması için yapılan çalışmalardır
Farkındalık yaratmak amacı ile hazırlanmış olan eğitimler, şirket yöneticileri ile yapılacak görüşmeler ile ihtiyaçlara özelleştirerek verilmektedir. Transformasyon programının kapsamında olan eğitimlerimiz ayrıca da şirketlere sunulmaktadır.
Farkındalık eğitimleri:
Tedarik Zinciri yönetiminin getirdiği fırsatlardan en üst seviyede faydalanmak için Tedarik Zinciri paydaşlarının ve çalışanlarının bağımsız bir uzman tarafından sürekli desteklenmesi şirket içi çatışma kültürünü olumlu yönde geliştirmek için önemlidir. Bu amaçla geleneksel olarak kullanılan bireysel mentorluk çalışmalarını grup mentorluğu ile destekliyoruz.
Yapılacak ön inceleme çalışmasında mevcut Tedarik Zinciri organizasyon yapısı ve yetkinlik seviyesi tespit edilir. Firmanızın Tedarik Zinciri stratejisi analiz edilerek gerekli organizasyon yapısı ve yetkinlik ihtiyaçları belirlenir. İnsan KAynakları bölümleri ile koordineli olarak gelişim planı hazırlanır ve uygulamaya geçilir.
VENTİ , Tedarik Zinciri Yönetiminin özellikle transformasyon ve stratejik pozisyonlanmasını sağlayacak planlama süreçleri alanlarında butik hizmetler sunmak için kurulmuştur. Uzun bir yolculuk olan Tedarik Zinciri transformasyonunda müşterilerinin yanında olmayı hedefler. ASCM nin TZ Transformasyon metodolojini baz alırken müşterilerin pazar ve iç dinamiklerine uyumu sağlayacak şekilde özelleştirmeye öncelik verir.
Projelerinde, müşterisinin kaynaklarını kullanmaya öncelik vererek sonuçların içselleştirilmesini ve kalıcılığını sağlamayı hedefler.
Tedarik Zinciri Yönetimi kavramının uygulamaya geçirilmesi konusunda 30 yıldan fazla tecrübeye sahip olan Ahmet TANSIK, Tedarik Zinciri alanında eğitim ve danışmanlık hizmetleri vermektedir.
Ahmet TANSIK; P&G, Eczacıbaşı, Danone Türkiye, Danone Çek Cumhuriyeti, Sabancı, Cadbury, Kraft gibi şirketlerde aldığı görevlerle operasyonel lojistik yönetiminden entegre tedarik zinciri yönetimine geçilmesine liderlik etmiştir. Çalıştığı şirketlerde kurmuş olduğu Tedarik Zinciri yapıları ile departman bazlı ayrışık çalışma kültürünün çok fonksiyonlu süreç bazlı çalışma kültürüne dönüşümünü sağlayarak, şirket içi dirençlerin oluşturduğu verimsizlikleri azaltmayı hedeflemiştir.
Talep odaklı şirket yönetimi için etkin karar alma ve verimli uygulamayı sağlayacak tedarik zinciri yapısının kurulması için gerekli olan talep planlama, kapasite ve tedarik planlama, lojistik operasyonlar ve müşteri hizmetleri gibi yapıların tasarlanması ve güçlendirilmesini sağlamıştır. Bununla birlikte; şirketlerin orkestrasyon yeteneğini artıracak Entegre İş Planlaması (Advanced S&OP), siparişten tahsilata (O2C) gibi ana süreçlerini kurgulamıştır. İş hayatı boyunca içerisinde olduğu transformasyon ortamları kendisinin değişim yönetimi alanında da tecrübe sahibi olmasını sağlamıştır.
Tüketici merkezli servis sunma vizyonu ile rafa bağlı tedarik zinciri (shelf connected supply chain) yönetimini hayata geçirmek için şirket içi ve şirket dışı süreç entegrasyonu üzerine çalışmalar yapan Ahmet Tansık IOT, BI, AI, Blockchain gibi bilgi teknolojilerindeki son gelişmeleri takip ederek uçtan uca değer zinciri yönetimini yalınlaştırmayı hedeflemektedir.
Association for Supply Chain Management (ASCM) tarafından ilk defa 2024 yılında verilmeye başlanan Tedarik Zinciri Transformasyon sertifikası sahibidir.
Yaşadığınız sıkıntılar ve çözüm aradığınız sorunlarınızı tartışmak için yüz yüze görüşmeyi tercih ederiz.
Web sitesi trafiğini analiz etmek ve web sitesi deneyiminizi optimize etmek amacıyla çerezler kullanıyoruz. Çerez kullanımımızı kabul ettiğinizde, verileriniz tüm diğer kullanıcı verileriyle birlikte derlenir.